Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pane Navrátile, je to docela drsný článek. až se mi chce říci "Nepište takové věci, nebo se stanou." Už teď se děje, že učitelé chodí na příšerná školení pro práci s tablety v hodinách se žáky: všichni to nenávidí, vnímají jako nebezpečné, ale prostě někomu to přijde děsně inovativní...Mám ráda, když se v článku objeví osobní inspirace. Nemusí být objektivní, to ani nejde, ale prostě kus vloženého sebe. CO BYSTE UDĚLAL VY? CO BYSTE MĚL JAKO INSPIRACI PRO SPOLEČNOST, UČITELE, RODIČE, MINISTRA ATD.? Děkuji předem za odpověď.

0 0
možnosti
Foto

Díky za reakci. Odpovím trochu v nadsázce. Ideál byl Igor Hnízdo :-). Všichni chtějí pořád "inovovat", "reformovat", ale proč. Buď jsem Hujer, ale mně nepřipadá že by minulý systém byl až tak špatný. Nevzpomínám si, že bych něco musel tupě mentorovat. Troufám si tvrdit, že to, co nás naučili profesoři na gymnáziu (1972-1978) bylo mnohem víc, než zná současný bakalář. Tak v čem to bylo špatné... Samé reformy které nikam nevedou. Zkuste se podívat na parodii: http://dusannavratil.blog.idnes.cz/c/388142/Co-me-v-te-skole-naucili.html Manželka je učitelka, takže trochu vím jak to ve škole chodí. S těmi školeními (tablety apod.) máte plnou pravdu. Já bych nemohl učit ani hodinu. Drzí spratci ještě drzejších rodičů. Ředitelka podělaná hrůzou z vlastního stínu. Pitomosti, papírování a potom znovu pitomosti... Slabé odbory, učitelé jsou poseroutkové, nic si nedokáží vydupat. Ani stávkovat pořádně neumíte. Já bych byl pro tvrdý kurs, což je opak nesmyslů ve stylu "škola hrou". Každá škola má jinou "hru", tak jak to jde potom srovnávat celorepublikově? Učitelé by měli mít postavení úřední osoby (jako policajti ). Moc by jim to sice v reputaci nepomohlo. Ale proti těm největším primitivům určitě. Já školství neřeším. Z toho si jde v současném stavu jen utahovat. Ani ministr Chládek za jedno volební období nespraví to, co pokazili předchozí ministři. To bylo odkladiště politických lemplů - trafikantů.

2 0
možnosti
Foto

Souhlasm s panem Hledíkem, panem Kuchtou, ale už ne panem Kšírem. Privatizace má smysl tehdy, když jsou k tomu vytvořené podmínky: Základní zásady a hodnoty ve společnosti jsou nastavené (jak to v západní Evropě je a stejně se potýkají s problémy) a tradice nebyly narušeny. V ČR vnímám privatizaci jako problematickou: Školy jsou placeny od počtu žáků a dnešní rodiče netouží po tom,aby dítě něco umělo, ale aby prošlo školou, dostalo se na další školu, dostalo diplom a mohlo pracovat v businessu: buď v abstraktním pojetí, nebo u rodičů ve firmě a nebo také vůbec. A někteří rodiče si s dětmi nevědí rady (zejména matky samoživitelky) a ty také hledají, kam by jejich dítě chodilo, kde budou nejmenší nároky na vzdělání i chování, aby nebylo na ulici a nedrogovalo. I tak žáci přestupují z jedné školy na druhou. U středních škol a učňáků až jedna třetina. Privatizace by přinesla jen posílení populistických škol. Nejsme na to připraveni. Spíše bych podpořila vznik alternativních škol, které združují velmi odlišné děti, které pocházejí z tvůrčích rodin. Tyto školy se rozrůstají, generují další generaci a pokud se povede, nebude to za několik generací taková minorita. Přesto si myslím, že polarizaci a tudíž i pohybu dolů určité části společnosti se nevyhneme. ZÁKLADNÍ PROBLÉM VNÍMÁM V RODINĚ, FUNGOVÁNÍ SPOLEČNOSTI, POČÍTAČOVÉM PŘESYCENÍ, NEDOSTATKU NEBEZPEČÍ A TRÉNOVÁNÍ ODVAHY A OBRATNOSTI U DĚTÍ, VŠUDE JSOU JIŠTĚNY RODIČI...psala jsem na to podrobnou analýzu panu ministrovi Chládkovi, přečetl, byl za ni vemi rád, ale bude náročné, co s tím dělat. Snad alespoň trochu zapracuje i on. Já se snažím jak nejlépe mohu ve škole, kde učím.

0 0
možnosti
Foto

Nebudu předstírat, že vím, jak by  nejlepší vzdělávací systém měl vypadat. Každý na to máme jiný názor, ale všichni máme v zásadě jen jednu možnost – poslat dítě do státní školy, kterou musíme platit z daní. Nemůžeme si vybrat mezi rozdílnými vzdělávacími systémy, různými přístupy k dětem a různými výukovými metodami. A v tom tkví právě ten problém. Lidé neustále vymýšlí způsoby, jak něco dělat lépe a jinak. Otázkou však je, jak poznat, který postup a myšlenka jsou lepší než jiné? Ve vědě je takovým rozhodcem experiment. Na volném trhu to je zisk. Všimněte si, že ani jedno není závislé na našich názorech, na tom, co se nám líbí nebo kdo to říká. Schopnost dosáhnout zisku dává jednoduchou zpětnou vazbu – čím je zisk větší, tím je daný nápad přínosnější. Pokud naše řešení zisku nedosahuje, mrháme zdroji a bude nejlepší, když budou uvolněny na podporu jiného nápadu, ziskovějšího a přínosnějšího.  Školství potřebuje jedinou reformu: okamžitě celé zprivatizovat. Počínaje mateřskými školkami a konče univerzitami.

0 0
možnosti
Foto

Jediné co by pomohlo, je úplná privatizace.

0 0
možnosti
Foto

Ale to nikde na světě není a byla byl by to z mého pohledu zase jen skok do tmy ČR: I chudí musí mít právo na nějaké základní vzdělání, včetně střední školy. a právě státní školství mělo ( a do jisté míry ještě speciálně na gymnáziích a středních školách a některých ZŠ) dobrou či výbornou úroveň. Problém je do jisté míry umělý. Částečně si děláme zbytečné problémy tím, že pozdě přebíráme metody, které dnes západ právě opouští. Ve školství do jisté míry se musí věci zkusit. Ale byla bych opatrná, každý krok zvažovala a zároveň slepě nekopírovala západ. A nenechala se ovládat moderními záhubami, jako jsou "komunikační dovednosti jak prodat", "počítače všude " atd, protože potom se měníme v roboby a lidství, vzdělání a vyšší hodnoty jdou do koprtu.

0 0
možnosti

Nemusela by se propustit plná třetina, ale část určitě ano. Zároveň zpřísnit požadavky studia. Zpoplatnit vysokoškolská studia, protože nejde přímo zakázat studia nepotřebných oborů. Kdo se nehodí na náročná studia, ať jde prostě makat. Zároveň zamezit příliv levné zahraniční pracovní síly. Nelíbí se? No tak budeme pokračovat v našem panevropském úpadku, učitelé jsou ještě tak nejmenší problém.

0 0
možnosti

Nevím zda na 1 učitele tady připadá cca 15 žáků, jak se píše dole v diskusi. Zvýšit počet o cca třetinu nelze "efektivně" krátkodobě, i kdyby to bylo správné. Snad proboha existují porovnání jak to vypadá jinde v Evropě. Možná dřív jsme jevili větší zájem a nemuseli být do studií tolik tlačeni, ale to nešel a nedostal se na gympl kdo chtěl. Přitom třeba dnešní možnosti učení jazyků můžeme my staří jen závidět.

2 0
možnosti
Foto

Ucitele by urcite meli mit vyssi plat, uz jen kvuli tomu, aby ve spolecnosti ziskali status jaky si zaslouzi.

4 2
možnosti

Ono by to také postupně přilákalo ty nejlepší adepty na toto povolání. Zajímavé, že relativně v úspěšném Finsku nemají učitelé zázračné platy, ale přesto jsou v žebříčku povolání hodně vysoko. Asi to není jen v gáži.

2 0
možnosti

J98a36n 88H63l92e16d15í85k

21. 3. 2014 15:06

článek mě nepobavil, můj děda navštěvoval školu, kde bylo ve třídě běžně 50-60 dětí, dnes kolem 15-ti, tentýž předek postoupil do klas.gymnasia, kde bylo asi 14 předmětů, např. řečtina od tercie, latina od primy, čeština, němčina od primy, francouzština od kvarty. Při tom chodil do houslí a do Sokola cvičit. Dnešní výchova včetně vzdělávání je v drtivé většině ubohá, středobodem je počítač, který nevychová ani nic nenaučí, jen zabije čas a vyvolá u puberťáků škodlivé a smyšlené představy o životě. Tzv. chat navíc naučí účastněné geniální přetvářce, je návodem k podvodům.

7 0
možnosti

Já v letech 52-60 pamatuji osobně 40-45 (silné poválečné ročníky). Ty jazyky tam ale nebyly a ruština se učila mizerně.

1 0
možnosti

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS