Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Z vlastní zkušenosti s autorem ve všem souhlasím.

0 0
možnosti

Tak nevím, naopak mám pocit, že chybí daleko větší vliv rodičů na školství, ve stylu některých západních zemí. Jen tak se dá dosáhnout, aby odešli učitelé, kteří neučí, kteří výslovně srážejí děti, jsou nekompetentní a nespravedliví: Kantorka, která např. systematicky vyvolává děti, které se vrátili právě po nemoci a přitom se několika svých zlatíček zeptá, zda to umí a když zavrtí hlavou, tak to nechá napříště. Výchovný poradce, který zřejmě standardy práce se šikanou neviděla ani z rychlíku (nekompetence). Učitel, který neumí rozlišit dítě s poruchou grafomotoriky (dokonce podloženou neurologickými nálezy) od dítěte líného. Fyzikář, který dělá elementární chyby v předmětu a na upozornění dětí zatlouká, dokud nepřijde rodič. Atd. atd.

Přitom vyměnit učitele šlo i za totáče. Pamatuji si, jak na prestižní škole nefungovala výuka jednoho profilového předmětu. Profesorka si byla nejistá a dělala chyba, psala a mazala, psala a mazala, diskutovala s 3-4 studenty, kteří ji opravovali, nebo se s ní hádali, ve zbytku třídy byl binec.  

Jeden z rodičů byl VŠ profesor, kapacita v daném oboru, vzal si slovo na třídní schůzce, prohlásil, že takto výuka vypadat nesmí a že je to problém především schopností dané profesorky. A že očekává, že se do třídy dostaví s. ředitel školy situaci vysvětlit a přijmout náležitá opatření. S. ředitel nastrčil zástupkyni, která jak přišla, tak byla daným otcem vypoklonkována.... Sám nejvyšší musel na kobereček. Za několik týdnů došlo ke změně a předmět převzal nový kantor, který nás dovedl až k maturitám k oboustranné spokojenosti.

Podle mne by stačilo, kdyby se ve školství neuzavírali smlouvy na dobu neurčitou a po např. 3 letech (u nováčků co rok) se ředitel mohl zbavit nejhorších učitelů. A vedle toho, kdyby probíhalo neustálé veřejné hodnocení škol podle řady kritérií, např. počet přijatých na SŠ a VŠ, výsledky testů a maturit, olympiády, hodnocení od rodičů, kvalifikace učitelů a absolvované kurzy, soutěže učitelů, ...

0 0
možnosti

Pro komentář:

během studia jsem jako brigádu k rozšíření obzoru chvíli učil na malý úvazek na ZŠ...

0 0
možnosti

Myslím si, že problém je mnohem širší. Chování celé společnosti se výrazně zhoršilo.Nelze se pak divit, že horší je i chování dětí. Co vidí u dospělých, berou za normální. Takže co jsme si sami zaseli, to si sklízíme.

0 0
možnosti
Foto

Casti problemu rozhodne bude i to, ze drtiva vetsina ucitelu si uctu nezaslouzi. Prosel jsem vsemi stupni vzdelavani co tato republik a nabizi a kantory, jez si zasluhovali uctu, bych spocital na prstech jedne ruky.[>-]

0 1
možnosti

Protože ti, co by si ji zasloužili, jsou už raději dávno pryč.

2 0
možnosti

Dík, myslím si totéž. Ale úplně bych si to nevylévala na těch dětech, jak se tady rozeběhl fenomén v posledních týdnech - ony za to nemůžou. Řekla bych, že tváří v tvář volné výchově a nijakým hranicím, jsou zmatené a možná nešťastnější, než jejich vrstevníci před pár desítkami let, kteří věděli přesně, přes co nejede vlak a (och, jak strašné) když pomyslnou hranici překročili, dostali prostě pár facek.

7 0
možnosti

Dítě je podvědomě nejspokojenější, když má pevné hranice a ví, co se smí a co se nesmí. Hranici bude překračovat, ale předem ví, že ji překročilo a ví, co se stane.

1 0
možnosti

1. za katedrou jsem nestál.

2. Ne

3. Jen říkám, že to není tak jak je napsán blog. Učitelé nejsou ti největší chudáčci co nemůžou nic dělat a jen trpí útoky dětí a nadřízených

0 1
možnosti

pardon, to měla být reakce níže

0 0
možnosti

P62e86t92r 93S76k17á83c41e90l

21. 4. 2014 20:52

Autor měl velké štěstí na velkorysého a vzdělaného ředitele. Podobně i mě na správnou cestu nasměroval otec po životním průšvihu.

Náprava ve školství je možná, oběma směry je třeba začít:

„Naši učitelé nemohou být jen sloupy u naší cesty, které námukazují směr a samy nejdou“ » J.A.Komenský. To o jedné straně mince.

Po roce 1990 pokud by se alespoň polovina odkazu tohoto našeho velikána ve školství využívala, jak bychom proti ostatnímu světu poskočili s výchovou. Nebyla ani vůle učit a/nebo prakticky vyžadovat dodržování alespoň polovinu Desatera mravních přikázání, které J.A.Komenský vydal. Proč asi? Naši neschopní chlapci ve vedení státu se řídí heslem: Rozděl a panuj. I níže uvedená diskuze je dokladem, jak se proti sobě mohou postavit vzdělaní lidé. Nakonec ale zdravý rozum zvítězí, více na http://www.stranazdravehorozumu.cz

Najdete tam myšlenky o rodině atp.R^

1 0
možnosti
Foto

J96a68n 32G12r55a11t91i32a54s

21. 4. 2014 18:19

Ano, opravdu pěkné čtení i pro učitele, co jsou již pětiletku "mimo provoz" (= starobním důchodu).

1 0
možnosti

Fyzický trest neškodí, pokiaľ je za A. primeraný a za B. spravodlivý. Chodil som do školy v 70. a 80. rokoch a cca tretina učiteľov ho v miernej podobe používala. Paradoxne asi najviac ho používala zďaleka najobľúbenejšia učiteľka - dávala stereo, t.j. obojručné facky. Ani silné, ani slabé - také akurát. Pár krát som dostal aj ja a som jej za to vďačný.

Nezvládnuté deti sa premietajú potom do šikany, ktorá sa občas vyskytuje dokonca v škôlkach. Môj synovec chodí do druhej triedy na základku, a rodičia idú s riaditeľkou riešiť veľký problém.  Jeho spolužiak - šikanista, čo išiel o rok neskôr do školy, mentálne trochu pribrzdený, ho pri vykonávaní veľkej potreby najskôr oblial Savom (žieravina, ktorou sa čistia záchody), a potom si ho ešte odfotil, ako si utiera od Sava a utiera si zadok. Ten spratek je prototyp rozmaznaného jedináčika - tatko by kvôli nemu bol schopný prevrátiť školu hore nohami.

V ich triede je bežná šikana, ktorá vyplýva podľa mňa z toho, že triedna učiteľka sa bojí otca toho chlapca. A keďže takmer všetci učitelia sú ženy (vrátane riaditeľky), tak sa jej nemá kto zastať.

1 0
možnosti

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS