Děkujeme za pochopení.
N51a77t76a80š43a 94P55a89j28e75s60t28k94o64v92á
Z vlastní zkušenosti s autorem ve všem souhlasím.
A94r50n40o33š53t 21K23o22b57y85k37a
Tak nevím, naopak mám pocit, že chybí daleko větší vliv rodičů na školství, ve stylu některých západních zemí. Jen tak se dá dosáhnout, aby odešli učitelé, kteří neučí, kteří výslovně srážejí děti, jsou nekompetentní a nespravedliví: Kantorka, která např. systematicky vyvolává děti, které se vrátili právě po nemoci a přitom se několika svých zlatíček zeptá, zda to umí a když zavrtí hlavou, tak to nechá napříště. Výchovný poradce, který zřejmě standardy práce se šikanou neviděla ani z rychlíku (nekompetence). Učitel, který neumí rozlišit dítě s poruchou grafomotoriky (dokonce podloženou neurologickými nálezy) od dítěte líného. Fyzikář, který dělá elementární chyby v předmětu a na upozornění dětí zatlouká, dokud nepřijde rodič. Atd. atd.
Přitom vyměnit učitele šlo i za totáče. Pamatuji si, jak na prestižní škole nefungovala výuka jednoho profilového předmětu. Profesorka si byla nejistá a dělala chyba, psala a mazala, psala a mazala, diskutovala s 3-4 studenty, kteří ji opravovali, nebo se s ní hádali, ve zbytku třídy byl binec.
Jeden z rodičů byl VŠ profesor, kapacita v daném oboru, vzal si slovo na třídní schůzce, prohlásil, že takto výuka vypadat nesmí a že je to problém především schopností dané profesorky. A že očekává, že se do třídy dostaví s. ředitel školy situaci vysvětlit a přijmout náležitá opatření. S. ředitel nastrčil zástupkyni, která jak přišla, tak byla daným otcem vypoklonkována.... Sám nejvyšší musel na kobereček. Za několik týdnů došlo ke změně a předmět převzal nový kantor, který nás dovedl až k maturitám k oboustranné spokojenosti.
Podle mne by stačilo, kdyby se ve školství neuzavírali smlouvy na dobu neurčitou a po např. 3 letech (u nováčků co rok) se ředitel mohl zbavit nejhorších učitelů. A vedle toho, kdyby probíhalo neustálé veřejné hodnocení škol podle řady kritérií, např. počet přijatých na SŠ a VŠ, výsledky testů a maturit, olympiády, hodnocení od rodičů, kvalifikace učitelů a absolvované kurzy, soutěže učitelů, ...
A94r20n82o44š74t 54K54o15b36y44k58a
Pro komentář:
během studia jsem jako brigádu k rozšíření obzoru chvíli učil na malý úvazek na ZŠ...
R26o91m98a53n 29C22h11a48l20o71u71p88k40a
Myslím si, že problém je mnohem širší. Chování celé společnosti se výrazně zhoršilo.Nelze se pak divit, že horší je i chování dětí. Co vidí u dospělých, berou za normální. Takže co jsme si sami zaseli, to si sklízíme.
M70o71j75m56í75r 38V65o29s94t15r98ý
Casti problemu rozhodne bude i to, ze drtiva vetsina ucitelu si uctu nezaslouzi. Prosel jsem vsemi stupni vzdelavani co tato republik a nabizi a kantory, jez si zasluhovali uctu, bych spocital na prstech jedne ruky.
K44a16r82e10l 15S73t88r37ž57a45n34o48v33s10k90ý
Protože ti, co by si ji zasloužili, jsou už raději dávno pryč.
L78u96c39i96e 78K39a31ň85o98v19s23k39á
Dík, myslím si totéž. Ale úplně bych si to nevylévala na těch dětech, jak se tady rozeběhl fenomén v posledních týdnech - ony za to nemůžou. Řekla bych, že tváří v tvář volné výchově a nijakým hranicím, jsou zmatené a možná nešťastnější, než jejich vrstevníci před pár desítkami let, kteří věděli přesně, přes co nejede vlak a (och, jak strašné) když pomyslnou hranici překročili, dostali prostě pár facek.
K10a42r45e81l 43S40t94r46ž32a51n56o83v37s54k20ý
Dítě je podvědomě nejspokojenější, když má pevné hranice a ví, co se smí a co se nesmí. Hranici bude překračovat, ale předem ví, že ji překročilo a ví, co se stane.
P29a49v76e23l 62B19r97a36v76e59n39e78c
1. za katedrou jsem nestál.
2. Ne
3. Jen říkám, že to není tak jak je napsán blog. Učitelé nejsou ti největší chudáčci co nemůžou nic dělat a jen trpí útoky dětí a nadřízených
P15a13v62e33l 90B77r70a19v74e39n83e88c
pardon, to měla být reakce níže
P88e57t36r 78S36k49á54c69e33l
Autor měl velké štěstí na velkorysého a vzdělaného ředitele. Podobně i mě na správnou cestu nasměroval otec po životním průšvihu.
Náprava ve školství je možná, oběma směry je třeba začít:
„Naši učitelé nemohou být jen sloupy u naší cesty, které námukazují směr a samy nejdou“ » J.A.Komenský. To o jedné straně mince.
Po roce 1990 pokud by se alespoň polovina odkazu tohoto našeho velikána ve školství využívala, jak bychom proti ostatnímu světu poskočili s výchovou. Nebyla ani vůle učit a/nebo prakticky vyžadovat dodržování alespoň polovinu Desatera mravních přikázání, které J.A.Komenský vydal. Proč asi? Naši neschopní chlapci ve vedení státu se řídí heslem: Rozděl a panuj. I níže uvedená diskuze je dokladem, jak se proti sobě mohou postavit vzdělaní lidé. Nakonec ale zdravý rozum zvítězí, více na http://www.stranazdravehorozumu.cz
Najdete tam myšlenky o rodině atp.
J28a12n 46G32r94a59t30i12a16s
Ano, opravdu pěkné čtení i pro učitele, co jsou již pětiletku "mimo provoz" (= starobním důchodu).
J68o31z13e61f 88K43o69s27t65e16l66a45n45s89k65ý
Fyzický trest neškodí, pokiaľ je za A. primeraný a za B. spravodlivý. Chodil som do školy v 70. a 80. rokoch a cca tretina učiteľov ho v miernej podobe používala. Paradoxne asi najviac ho používala zďaleka najobľúbenejšia učiteľka - dávala stereo, t.j. obojručné facky. Ani silné, ani slabé - také akurát. Pár krát som dostal aj ja a som jej za to vďačný.
Nezvládnuté deti sa premietajú potom do šikany, ktorá sa občas vyskytuje dokonca v škôlkach. Môj synovec chodí do druhej triedy na základku, a rodičia idú s riaditeľkou riešiť veľký problém. Jeho spolužiak - šikanista, čo išiel o rok neskôr do školy, mentálne trochu pribrzdený, ho pri vykonávaní veľkej potreby najskôr oblial Savom (žieravina, ktorou sa čistia záchody), a potom si ho ešte odfotil, ako si utiera od Sava a utiera si zadok. Ten spratek je prototyp rozmaznaného jedináčika - tatko by kvôli nemu bol schopný prevrátiť školu hore nohami.
V ich triede je bežná šikana, ktorá vyplýva podľa mňa z toho, že triedna učiteľka sa bojí otca toho chlapca. A keďže takmer všetci učitelia sú ženy (vrátane riaditeľky), tak sa jej nemá kto zastať.
- Počet článků 143
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2285x
Boj s blbostí se nedá vyhrát, ale musí se vést.